חפש בבלוג זה

יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

שמירה ונקיון של מברשות האיפור

היי בנות,
הפעם החלטתי להעלות פוסט בנושא שמירה ונקיון של מברשות האיפור שלנו.
בין אם אתן מאפרות מקצועיות או מתאפרות עבור הכיף האישי, בין אם אתן משתמשות במברשות מחברות יוקרתיות או עממיות, לכולן מכנה משותף- בכולן צריך לטפל ולתחזק.
מעבר לכך שהשימוש במברשת נקייה נותן תוצאות איפור הרבה יותר יפות ונקיות ומדויקות, יש לכך גם פן בריאותי.
מברשת הנמצאת בשימוש זמן רב "אוספת" מהעור במשך הזמן חיידקים ושאר מטעמים, וכמובן כאשר המברשות נחות להן בשלווה על שולחן האיפור שלנו (רוב הבנות שאני מכירה מאחסנות את המברשות בצורה זו או אחרת בחוץ במקום פתוח ולא במגירה) הן תופסות אבק ולכלוך.
וכמובן שאף אחת לא תבחר למרוח אבק ולכלוך על פניה.
לכן החלטתי הפעם לחלוק אתכן כמה טיפים לשמירה על נקיון המברשות וטיפול בהן.
הדבר היחיד שעשוי להשתנות בין משתמשת למשתמשת הוא תדירות ביצוע הנקיון (מאחר ועל מאפרות מקצועיות להיות סטריליות פי כמה לאור תדירות העבודה שלהן ומספר הלקוחות המאופרות).


טיפ מס' 1:
אני אישית משתדלת להחזיק מגבונים להסרת איפור בשידת האיפור שלי, לא חייבים להיות יקרים יכולים בהחלט להיות מגבונים של 10 ש"ח או פחות אם מצאתן, ולאחר כל שימוש במברשת אייליינר או מברשת להנחת שפתון אני מעדיפה לנקות נקיון מקומי את המברשת על מגבון.
כל מברשת סינטטית (שאינה עשויה משיער טבעי) ניתן לנקות מקומית בצורה זו ולהשתמש בה ישירות שוב, מברשות משיער טבעי לרוב ישארו רטובות לעוד כמה זמן ולכן שיטה זו פחות תתאים להן.

טיפ מס' 2:
נקיון עמוק.
פעם בשבועיים אני מנקה את המברשות בצורה יסודית. אני משתמשת במים וסבון לכלים "פיירי", קודם טובלת את המברשת בקצת מים ואחכ משפשפת אותה עם "פיירי" על היד עד שכל האיפור יוצא. אני בוחרת להשתמשת דווקא בפיירי מאחר ויש בו מסיר שומנים (אחרי הכל הוא סבון לכלים..) והנוסחא הנ"ל עובדת מעולה על הסרת מייקאפ ממברשות ולכלוך עקשן- המברשות יוצאות לבנות וצחורות. לאחר מכן אני חופפת שנית באיזשהו שמפו שיש לי בבית באותו רגע, אין חשיבות לאיזה.
אני בטוחה שיהיו כאלה שירימו גבה וישאלו- ולכן אקדים תרופה למכה- לא, השימוש בפיירי לא עושה שום נזק לא למברשות ולא לפנים, אני משתמשת בשיטה הזו כבר כמה שנים, וכל עוד שוטפים לאחר מכן את המברשת טוב טוב במים הסבון אינו מזיק.

טיפ מס' 3:
שימוש בתכשירי ניקיון מברשות של חברות מוכרות.
לרוב החברות היוקרתיות יותר (מאק למשל) ישנם תכשירים המיועדים לניקוי מברשות. ניתן לקנות את התכשיר, לשפוך קצת על מגבת ולשפשף עליה את המברשת לנקיון. אני אישית חושבת שאם השיטה בטיפ מס' 2 עובדת- אין לי צורך לקנות מנקה מברשות ייעודי.

טיפ מס 4:
כיוון שטיפת המברשות.
מברשת איפור בנויה מכמה חלקים: הידית אותה אנו מחזיקות בזמן האיפור, השיער, וביניהם החלק המתכתי שמחבר. מתחת לחלק המתכתי ישנו דבק המחזיק את שערות המברשת במקום.
לכן, כאשר אנו שוטפות את המברשות, תמיד יש להפנות את המברשת כאשר שיער המברשת פונה כלפי מטה, כך המים לא נכנסים לחלק המתכתי ומשחררים את הדבק- דבר העלול לגרום לפירוק המברשת.
כנ"ל גם לגבי ייבוש המברשת, אף פעם לא להניח את המברשת כאשר השיער פונה מעלה לייבוש מאחר ועדיין יש בו מים העשויים לחדור לחלק המתכתי. יש להשכיב את המברשת בצורה מאוזנת, או לתלות אותה בצורה כלשהי כאשר השיער פונה כלפי מטה.

טיפ מס' 5:
בין אם רכשתן מברשת יקרה מאוד או מברשת שעלתה לכן כמה שקלים, תמיד נעדיף שהמברשת תמשיך לשרת אותנו לתקופה כמה שיותר ארוכה, לכן, בעת הניקוי, יש לשפשף את המברשת בעדינות על כף היד ולא בעוצמה, על מנת שלא לפגוע בצורתה ובדבק המחזיק אותה. הסבון כבר יעשה את העבודה ויסיר ממנה את כל הלכלוך ולכן אין צורך לעבוד קשה.


מקווה שהטיפים הנ"ל עזרו לכן,
המשך שבוע טוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה